Agenda Constructiilor
Joi, 24 Septembrie 2020
Home - Stiri - Arhitectura & Proiectare - In Ploiesti, cele mai multe investitii sunt realizate in partea de nord
In Ploiesti, cele mai multe investitii sunt realizate in partea de nord
Arhitectura & Proiectare Publicat de Elena Icleanu 07 Apr 2009 16:32

Rita Marcela Neagu
Functia/firma: loctiitor Arhitect Sef pe perioada determinata, director executiv adjunct al Directiei Generale de Dezvoltare Urbana a municipiului Ploiesti;
Experienta profesionala: 15 ani in administratia publica locala;
Studii: Institutul de Constructii Bucuresti, Facultatea de Constructii Civile, Industriale si Agricole;
Hobby: globetrotter. 

Reprezentantii Directiei Generale de Dezvoltare Urbana a municipiului Ploiesti au initiat elaborarea noului Plan Urbanistic General (PUG) al orasului si a regulamentului aferent acestuia. Urmeaza sa se stabileasca, prin licitatie, firmele de proiectare care vor lucra la elaborarea documentului. Scopul intocmirii planului este de a simplifica activitatile de proiectare si construire, in contextul in care actualul PUG al orasului are o vechime de noua ani, perioada in care dezvoltarea orasului a fost exponentiala, atat din punct de vedere demografic, cat si industrial, al infrastructurii si numarului de locuinte.

- Cum se va dezvolta municipiul Ploiesti in anii urmatori?
- Directiile de dezvoltare a orasului Ploiesti vor fi influentate major, in perioada 2009-2025, de cateva clase de investitii de capital executate la nivelul infrastructurii urbane: realizarea, cu prioritate, a pasajului rutier peste CF Bucuresti - Brasov, in scopul folosirii unei rezerve de terenuri libere reprezentand 12% din suprafata totala a intravilanului municipiului (dezvoltare tip «greenfield») si al asigurarii legaturii cartierului Mitica Apostol cu functiunile economice si sociale existente din Ploiesti. Un alt obiectiv este realizarea soselei de centura de transport auto pe traseul Gara de Sud - Gara de Vest - Gara de Nord - cartier Rafov - Gara de Sud. Adiacent, vor fi executate lucrari de ecologizare si de regularizare a paraului Dambu, in scopul cresterii mobilitatii prin conectarea la aceasta centura a garilor de Sud, Vest si Nord, precum si a Autogarii Sud. De asemenea, constructia soselei va avea ca rezultat reducerea traficului de tranzit in zona centrala a municipiului, cu efecte pozitive in ceea ce priveste diminuarea aglomerarilor de trafic auto si, implicit, a poluarii sonore si a aerului. In acelasi timp, ne dorim introducerea treptata pe piata imobiliara a terenurilor din partea de sud a municipiului, respectiv zona Hipodrom.

- Ce strategie veti adopta pentru cresterea calitatii vietii locuitorilor?
- Avem in derulare un program de reabilitare a infrastructurii fizice, sociale si economice a municipiului Ploiesti, in care sunt incluse lucrari de modernizare a unor cartiere din Portile de Est, Vest si Sud ale orasului. Astfel, in partea estica avem in vedere modernizarea cartierului Bereasca. Proiectul presupune dezvoltarea axului ecologic al paraului Dambu, precum si un program de constructie si reabilitare a infrastructurii de utilitati publice (apa potabila, canalizare, drumuri, spatii verzi), precum si a celei sociale si educationale. Tot in partea de est a orasului, in cartierului Rafov, urmarim cresterea calitatii vietii prin reabilitarea infrastructurii urbane de baza (drumuri si utilitati publice) sustinute de programul de asigurare a accesului locuitorilor cartierului catre locurile de munca si serviciile publice ale municipiului, prin realizarea unei infrastructuri de circulatie peste calea ferata Ploiesti Sud-Buzau. Cel mai important obiectiv ce vizeaza partea de vest a localitatii are ca scop integrarea in structura urbana a zonelor situate la vest si sud de calea ferata Bucuresti-Brasov. Vor fi realizate lucrari de infrastructura de drumuri si utilitati publice pentru cresterea atat a calitatii vietii rezidentilor din cartierul Apostol, cat si pentru dezvoltarea unor parcuri cu activitati economice mixte. La Poarta de Sud avem in plan dezvoltarea axului urbanistic Gara de Sud - Zona Centrala, prin reabilitarea domeniului public.

- Care sunt cele mai importante proiecte aflate in curs de executie in oras?
- In Ploiesti exista foarte multe proiecte private si ne putem referi la cateva mari complexuri comerciale si cartiere rezidentiale care sunt in diverse stadii de executie in partea de nord a orasului, reabilitarea unor hoteluri si chiar construirea unora noi (pensiuni) in diferite zone ale municipiului. De asemenea, in anul 2008 s-a observat si o crestere a investitiilor in regiunea Parcului Industrial Ploiesti, o zona in care se construieste permanent si unde dezvoltatori strategici asigura multe locuri de munca pentru locuitorii orasului. In acest an vor fi incepute lucrarile de reamenajare a Halelor Centrale, obiectiv arhitectural considerat un simbol al municipiului. Odata cu reamenajarea acestora, se va construi o «aripa» noua, care va imbina arhitectura veche cu o viziune moderna, respectand trasaturile traditionale ale constructiilor din Ploiesti.

- Mentionati tendintele pe piata arhitecturii din municipiu.
- In prezent exista o tendinta de dezvoltare a municipiului preponderent spre zona de nord, care, desi explicabila, nu este in totalitate acceptabila. Orasul migreaza, practic, spre aceasta parte. Zona de sud este, probabil, mai putin atractiva, iar acest lucru trebuie avut in vedere in viitoarele politici urbane. Ca arhitectura, incercam sa pastram linia traditionala si culturala a orasului, insa avalansa de investitori imobiliari tinde sa aduca in peisaj cladirile inalte, de sticla, cat mai incapatoare si cat mai profitabile in timp scurt. In cadrul Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului si de Urbanism, am reusit sa temperam aceasta tendinta. Membrii comisiei vor sa mentina un echilibru intre vechi si nou si sa pastreze cladirile cu valoare arhitecturala si culturala.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
Elmas 375COVID-19allbimVideoConfAC-iulAUTODESK
ROCKWOOL 196
A aparut editia
SEPTEMBRIE 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
strabag nivel 1
CELCO 2020
rigips
ERBASU CONSTRUCT
Acvatot 2019
hilti
ssab ag antrepriza generala

Parteneri

HABITAT
C4E FORUM
FPSC_2019
ef-de-n
AHK 2018
AICPS_30
econet
ROGBC 2016
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere