PickTwo Studio: Bugetele pentru proiectele retail au crescut cu 80% in ultimii 2 ani |
Arhitectura & Proiectare Publicat de AG&F 29 Sep 2025 14:14 |
![]() Retailul romanesc trece printr-o schimbare de paradigma: investitorii aloca bugete consistente pentru spatii care depasesc functia de vanzare si devin adevarate experiente. PickTwo Studio, birou de design interior fondat in 2013 si recunoscut pentru proiecte premiate, raspunde acestei tendinte printr-o consolidare a diviziei de retail. Daca la nivelul lui 2025 segmentul reprezinta 4% din cifra de afaceri, in urmatorii ani cofondatorii estimeaza ca acesta va ajunge la 10%, marcand o etapa importanta in diversificarea portofoliului.
Intrarea pe piata de retail nu a fost o decizie strategica planificata, ci un pas organic, venit din solicitarile clientilor. Experienta acumulata in HoReCa – acolo unde spatiul a fost intotdeauna un instrument de conectare emotionala intre brand si client – a creat terenul perfect pentru a aborda retailul cu aceeasi atentie pentru detaliu, identitate si atmosfera. Directia noastra este sa construim proiecte in care identitatea brandului se reflecta autentic in experienta clientului. Credem ca in urmatorii ani, ponderea acestui segment in business va creste semnificativ, a precizat Sebastian Mindroiu, cofondator PickTwo Studio.
Potrivit reprezentantilor biroului, in 2024-2025, valoarea medie de investitie in proiectele pe segmentul de retail a fost de 1.500–1.800 euro/mp, o crestere semnificativa fata de perioada precedenta, cand investitiile se situau in media 800-1000 euro/mp.
Proiect flagship in Aeroportul International Henri Coanda
Unul dintre cele mai relevante proiecte din segmentul de travel retail sunt magazinele Duty Paid, Aelia@Bucharest dezvoltate pentru Lagardère Travel Retail in Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, cu o suprafata desfasurata de aproximativ 2000 metri patrati. Sub conceptul „Revealing the Layers of Romania”, PickTwo a creat o calatorie imersiva prin identitatea locala, unde fiecare pas al vizitatorului dezvaluie un strat cultural, vizual si senzorial.
Designul imbina standarde internationale cu elemente autentice romanesti. Zonele de degustare, decorul personalizat si integrarea brandurilor locale au fost gandite pentru a transforma parcurgerea terminalului intr-o experienta pentru calatori.
Aceasta colaborare dintre expertiza internationala a grupului Lagardère Travel Retail si experienta locala a PickTwo ne-a permis sa construim mai mult decat un proiect – am creat o experienta. Suntem incantati ca impreuna am reusit sa oferim calatorilor un spatiu modern, primitor si atractiv, unde influentele locale si internationale se completeaza armonios. Pentru noi, succesul nu inseamna doar implementarea unui design de inalt nivel, ci si bucuria de a sti ca fiecare pasager beneficiaza de cele mai bune conditii si de o atmosfera care reflecta atat inovatia, cat si identitatea locului, a declarat Marius Vacalau, CEO Lagardère Travel Retail Romania.
In proiectul de la Otopeni ne-am dorit sa cream nu doar un spatiu comercial, ci un traseu cultural. A fost important sa conectam experienta de retail cu identitatea Romaniei. In concept am propus pentru anumite zone utilizarea unor materiale care fac parte din identitatea orasului Bucuresti, elemente familiare, pe langa care trecem zilnic si care ne formeaza fundalul cotidian. Spatiul a fost gandit sa ofere turistilor un mic preview al orasului, o introducere subtila in ceea ce urmeaza sa descopere in ansamblu, afara, a explicat Sebastian Mindroiu abordarea PickTwo.
![]() Cum s-a schimbat designul de retail in ultimii ani
In portofoliul comercial al biroului se mai regasesc pe acelasi segment branduri precum OptiBlu, Opti Plaza, Bitolia, Grid sau Code7.
Experienta din ultimii ani in zona de amenajari in retail contureaza cateva tendinte clare, dincolo de disponibilitatea de a investi sume mai mari in acest tip de proiect. Printre acestea se numara faptul ca magazinele devin centre pentru experienta cu brandul. Functia primara nu mai este neaparat vanzarea instanta, ci activarea brandului si facilitarea tranzactiilor cross-channel. Practic retailerii optimizeaza amprenta fizica pentru a sustine toata arhitectura comerciala omnichannel, integrand spatii pentru retururi, click and collect etc.
Dinamica pietei impulsioneaza de asemenea micro-formate de tip pop-up, showrooms, micro-magazine, pentru testare rapida de concept si extindere locala. Consumatorii cer de asemenea spatii care sustin sanatatea – prin acustica, ventilatie, acces facil pentru toate grupurile si o diversitate de experiente care includ segmente multiple de clienti.
In design, acest lucru se traduce prin sisteme modulare de mobilier, solutii plug-and-play pentru iluminat/semnalistica, circuite accesibile, locuri de odihna, zonare pentru nevoi diferite, micro-naratiuni in layout, integrarea elementelor tactile sau a instalatiilor care regenereaza atentia consumatorului.
In acest context, in care piata este in schimbare si adaptare, pentru perioada urmatoare, PickTwo Studio anticipeaza o crestere organica a solicitarilor pentru proiecte de amenajare din retail, prin urmare are in vedere consolidarea parteneriate strategice cu furnizori si integratori tehnici, astfel incat sa sustina cresterea estimata de 10% din totalul cifrei de afaceri pana in 2027.
![]() ***
PickTwo este un studio de arhitectura si design fondat in 2013 de catre arhitectii de interior Sebastian Mindroiu si Radu Calin, axat pe clienti B2B din zona de birouri si horeca. Astazi, studioul este un one-stop-shop, agentie de design interior care poate crea si implementa marci unice sub forme fizice si recunoscuta pentru o serie de proiecte premiate.
PickTwo Studio are in prezent 30 de angajati, a finalizat peste 500 de proiecte de design interior in horeca si rezidential insumand peste 100 milioane de euro bugete investite. Este primul studio de design din Romania care a ajuns la cifra de afaceri de 1 milion de euro, in 2023.
|