Autoritatile publice au derulat activitati de informare la santierul Tigveni 120 |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 10 Iun 2025 17:16 |
![]() "Printre momentele importante pe care le traim pe santierele de constructii se numara acelea cand trasam lucrarile, executam fundatia, turnam placa, dam de lumina de la capatul primului tunel de autostrada din Romania, cofram, armam, betonam, trecem testele de rezistenta, de portanta, de compactare, dar si momentele cand ne deschidem larg usile casei ca sa primim musafiri. (...) Ne-am bucurat sa putem primi pe santierul nostru de la Tigveni 120 participanti din partea MTI, Autoritatii de Management pentru Programul Transport, Directiei Generale Programe Europene, DG REGIO, organizatii neguvernamentale, precum si reprezentanti ai Delegatiei Comisiei Europene. Despre lucrarile la lotul 4 al autostrazii Sibiu-Pitesti le-a vorbit colegul nostru, Fernando Lopes, iar apoi oaspetii au fost invitati la cativa pasi prin tunelul Daniela, celebru deja in social media", au transmis reprezentantii companiei Porr Romania, printr-o postare pe retelele de socializare.
![]() Pe santierul sectiunii 4 mobilizarea constructorilor se mentine la un nivel foarte bun, fiind asigurat un progres rapid al lucrarilor. Lucrarile pe cei aproximativ 10 km dintre Tigveni si Curtea de Arges au ajuns la un stadiu fizic de aproximativ 75%.
Cea mai dificila structura din acest santier este tunelul Momaia, primul tunel forat construit pe o autostrada din Romania. Galeria de pe sensul de mers Pitesti - Sibiu a fost strapunsa in data de 3 martie 2025, iar galeria de pe sensul Sibiu - Pitesti, in data de 14 aprilie 2025. Antreprenorul executa, in continuare, lucrari de camasuire interioara si hidroizolatie. "Daca se va mentine mobilizarea si ritmul actual de lucru, estimam ca se va putea circula pe aceasta sectiune a A1 mai devreme decat prevede termenul contractual (2027)", a transmis Cristian Pistol, in urma unei vizite pe santierul sectiunii 4, ce a avut loc la finalul lunii mai 2025.
![]() Contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 4 al autostrazii Sibiu - Pitesti (9,86 km) a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie. In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si Tunelul Tigveni, de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
Finantarea proiectului este asigurata din Programul Transport (PT) 2021-2027.
![]() |