| DANLIN XXL si GROMA Hold vor construi lotul 1, Targu Neamt - Targu Frumos al A8 | 
| Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 31 Oct 2025 13:02 | 
|  Compania Nationala de Investitii Rutiere a atribuit Asocierii Danlin XXL (lider) - Groma Hold Ltd - Intertranscom Impex - Evropeiski Patishta contractul pentru construirea primului tronson al Autostrazii Unirii (A8) Targu Neamt (Motca) - Iasi - Ungheni. Asocierea de constructori din Romania si Bulgaria a fost declarata castigatoare cu o oferta de 4,76 miliarde lei, iar contractul de proiectare si executie poate fi semnat daca in termen de 10 zile nu se depun contestatii. Durata totala de realizare a acestui tronson este de 46 de luni din care 10 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executie lucrari. Din echipa de prooiect fac parte si subcontractantii Vertatel International, Damiena, Build Instal Electric, Eckon Cei, Via Design, Artera Proiect, B.Ergünler Yol Yapi Insaat Taahhüt Sanayi Ve Ticaret AS, Alcro Trad, Terra Silva, Pirotehnic OSB, Complexul Muzeal National Neamt, Dragos Invest si Antrepriza de Constructii Drumuri si Autostrazi. "Constructorul acestui prin tronson al Autostrazii Motca - Iasi - Ungheni si-a asumat, conform documentatiei din licitatie, sa prioritizeze executia unui segment cu o lungime de 5,5 km pentru a asigura legatura intre Motca, DN 2/ sectiunea III a Autostrazii Unirii (A8), lotul Leghin - Targu Neamt si Autostrada Moldovei (A7), sectiunea Bacau - Pascani. Acest segment trebuie realizat, cu prioritate, in termen de 12 luni pentru sincronizarea proiectelor", a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.  Tronsonul 1 Targu Neamt (Motca) - Targu Frumos are o lungime de 27 km si va include 36 de poduri si pasaje cu o lungime totala de 8,5 km (plus un pasaj la km. 27 cu o lungime de 1.100 de metri), 4 tuneluri cu o lungime totala de 1,7 km si 3 noduri rutiere (nod Motca DN 24, Nod Pascani DJ 208 si nod Targu Frumos DN 28 B). Acest lot face parte din Autostrada Targu Neamt - Iasi - Ungheni, care are o lungime totala de 93,2 km si este impartita in 5 loturi. Traseul ei se desfasoara pe teritoriul judetului Iasi, avand ca punct de incepere localitatea Motca si tranzitand localitatile Pascani, Targu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iasi si Ungheni, unde va avea loc conexiunea cu noul pod la nivel de autostrada peste Prut de la Ungheni. Studiul de fezabilitate al Autostrazii Unirii (A8) Targu Neamt - Iasi - Ungheni a fost revizuit si actualizat de compania Consitrans, alaturi de o echipa extinsa de proiectanti de la Artera Proiect, Pirotehnic Osb, Geostud, Drum Proiect, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" si Geo-Serv, ca subcontractanti. |