Agenda Constructiilor
Vineri, 25 Septembrie 2020
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - MT: Dezvoltare infrastructura de transport si conectivitate intre regiunile istorice
MT: Dezvoltare infrastructura de transport si conectivitate intre regiunile istorice
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 07 Aug 2020 11:12
Prezent in municipiul Iasi cu ocazia dezbaterii Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pe perioada 2020-2030, document care a stat la baza capitolului de infrastructura de transport din Planul National de Investitii si Relansare Economica, ministrul Lucian Bode a subliniat importanta care este acordata de catre Minister finalizarii santierelor de infrastructura din Moldova precum si realizarii obiectivelor asumate prin cele doua documente pentru aceasta regiune a tarii.
In acest sens, ministrul Bode in dialogul purtat cu reprezentantii mediului academic, ai societatii civile, autoritatilor locale, prezenti la dezbatere, a reiterat faptul ca prin demersurile Guvernului Ludovic Orban au fost identificate sursele de finantare care fac posibila demararea procedurilor pentru realizarea obiectivelor de infrastructura atat de necesare Moldovei.
Astfel, dupa incheierea perioadei de consultare publica, toate proiectele de infrastructura ce pot determina dezvoltarea economica a Moldovei, vor fi incluse in actul normativ ce va fi adoptat de catre Guvern, prin care se va actualiza Master Planul General de Transport, si vor avea termene clare de realizare, pe langa sursa de finantare identificata.
Acest lucru va contribui la stabilirea de catre agentii economici din zona a prioritatilor de dezvoltare pentru urmatorii ani, element ce se va reflecta in cresterea numarului locurilor de munca si a nivelului de trai al romanilor din aceasta zona.
”Guvernul Ludovic Orban si-a propus o schimbare de paradigma, o trecere de la un model economic bazat pe consum, la un model economic bazat pe stimularea investitiilor. Eu cred ca un astfel de model bazat pe stimularea investitiilor este un model sanatos sustenabil si predictibil care va garanta o crestere economica solida crearea de noi locuri de munca si implicit un produs intern brut mai mare, pe cap de locuitor ceea ce inseamna un nivel de trai mai ridicat pentru toti cetatenii.
Spun de fiecare data cand am ocazia si ma bucur ca am ocazia si aici, la Iasi, urmatorul lucru: infrastructura de transport va fi coloana vertebrala pe care se va ridica economia Romaniei, iar guvernul Ludovic Orban si-a propus ca urmatorii 10 ani sa fie anii recladirii Romaniei.
Ne-am propus sa mentinem toate santierele deschise si acest lucru s-a reusit intr-o perioada dificila de pandemie. Niciun santier in Romania nu a fost inchis. Mai mult, se lucreaza azi pe 220 de km de autostrada, drum expres, varianta ocolitoare, din care pentru 90 de km am dat ordinul de incepere in cele 9 luni. Cred ca pana la sfarsitul anului vom fi in masura sa dam ordinul de incepere efectiva a lucrarilor pentru inca 60 de km, astfel incat sa spunem ca in 2020 s-a lucrat pe aproape 300 de km de autostrazi, drum expres si varianta ocolitoare.
Avem proiecte importante in derulare pentru regiunea Moldovei si mai important este ca in aceste noua uni de la preluarea guvernarii am reusit sa deblocam si sa acceleram proiecte majore de investitii pentru aceasta zona atat pe domeniul transportului rutier cat si pe domeniul transportului feroviar.
Vreau sa spun foarte limpede, am scos autostrada Unirii A8 dintr-un parteneriat public-privat toxic marca Valcov-PSD, care mai mult o ingropa si am dat coerenta acestui proiect reusind sa aducem sectorul Targu Neamt-Iasi-Ungheni in etapa finalizarii documentatiei de atribuire si transmiterii ei la ANAP pentru validare.Vreau sa dau o veste buna Moldovei si anume, azi am definitivat procedurile pentru ultimele 2 tronsoane din autostrada A7 Pascani-Suceava si Suceava-Siret pentru care au fost desemnati castigatorii si urmeaza semnarea contractelor pentru realizarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic. Cu aceste ultime 2 sectiuni din proiectul A7 putem spune ca acest proiect intra cu toate cele 6 sectiuni in linie dreapta, Ploiesti-Buzau, Buzau-Focsani, Focsani- Bacau, Bacau-Pascani avem contractele in derulare, pentru elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic. Calendarul contractual, daca va fi respectat, ne spune ca am putea sa incepem lucrarile pentru aceste tronsoane anul viitor. Despre A13 Brasov-Bacau avem contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic in derulare, acest contract a fost semnat de catre noi in luna mai a acestui an.
Pentru drumul expres Baia Mare-Suceava Autostrada Nordului suntem in procedura de evaluare a ofertelor pentru realizarea documentatiei termenul estimat pentru atribuire fiind sfarsitul lunii august acest an. Asadar toate cele 4 proiecte majore pentru regiunea Moldovei sunt certitudini, au sustinerea mea, a guvernului din care fac parte, sunt proiecte care cresc gradul de conectivitate si de mobilitate a populatiei, dar cel mai important este ca asigura dezvoltarea economica locala si regionala a Moldovei.
Vestile bune pentru Moldova as vrea sa le continui cu o componenta de varianta ocolitoare: dupa cum stiti noi saptamana trecuta am desemnat castigatorul pentru executia celor 33 de km din varianta ocolitoare a municipiului Galati. Din pacate sunt multe alte municipii resedinta de judet, centre mari de dezvoltare, care nu beneficiaza de o centura ocolitoare. Din acest an Galati intra in linie dreapta cu aceasta varianta ocolitoare fiind desemnate castigatorul saptamana trecuta.
Tot la acest capitol, va anunt ca, dupa finalizarea acestor dezbateri de aici, vom merge impreuna cu colegii mei de la CNAIR, la Barlad, unde dupa 4-5 ani de promisiuni, astazi vom semna ordinul de incepere a lucrarilor pentru cei 11 km de sosea ocolitoare la Barlad. Avem finantarea asigurata pentru 132 de mil. de lei si 24 de luni executia acestui obiectiv.
Pentru acest final de an, daca antreprenorul se va tine de cuvant, pentru ca este un anteprenor serios, roman, atat la varianta ocolitoare Bacau, cat si Radauti credem ca vom reusi sa finalizam constructia anticipat. Termenul de predare a lucrarii finalizate ar fi anul viitor.
Am semnat contractele de proiectare si executie pentru doua obiective foarte importante pentru aceasta regiune, pentru Botosani cu siguranta, ma refer la DN28 Targu Frumos-Botosani si DN 29 D Botosani-Stefanesti aici am alocat vom aloca suma de 100 de mil. de euro.
In 2024 sa ne vedem aici si sa spunem ca autostrada A7 este finalizata, ca autostrada Unirii A8 este in implementare, dar cel putin conexiunea dintre Iasi si A7 sa fie finalizata. Avem vointa, politica pentru a face acest lucru, avem finantare guvernamentala de la buget respectiv din fonduri europene, si avem si drag de aceste locuri, nu doar odata la 4 ani” a declarat ministrul Lucian Bode.
In ultima parte a zilei ministrul Lucian Bode s-a deplasat la Barlad unde a fost dat ordinul de incepere al lucrarilor pentru cei 11,281 km ai centurii municipiului.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
allbimCOVID-19VideoConfAC-iulAUTODESKALLBIM
ROCKWOOL 196
A aparut editia
SEPTEMBRIE 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
rigips
strabag nivel 1
ssab ag antrepriza generala
CELCO 2020
ERBASU CONSTRUCT
hilti
Acvatot 2019

Parteneri

HABITAT
C4E FORUM
FPSC_2019
ROGBC 2016
AICPS_30
ef-de-n
econet
AHK 2018
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere