| TPF INGINERIE semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8 |
| Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 27 Nov 2025 17:16 |
Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) SA a semnat cu TPF Inginerie contractul pentru supervizarea lucrarilor pe lotul 2A Ditrau - Grinties, cel mai lung lot al Autostrazii Unirii A8 (37,9 km). Contractul, cu o valoare de 49 milioane de lei, este finantat din fonduri europene, Programul Transport 2021-2027, iar durata de implementare este de 118 luni si include 14 luni etapa de proiectare, 40 de luni executie si 60 de luni perioada de garantie. "Rolul supervizorului este unul deosebit de important, pentru ca va monitoriza progresul lucrarilor, conformitatea acestora, calitatea materialelor si a echipamentelor folosite, dar si performanta echipei de executie. Mai mult decat atat, va supraveghea santierul prin intermediul dirigintilor atestati, va efectua un control calitativ si cantitativ regulat, corelat cu structura programului de lucrari", au transmis reprezentantii CNIR SA.
Etapa de proiectare a inceput
Etapa de proiectare acestui lot inceput la data de finalul lunii iunie 2025, iar in octombrie, antreprenorul general - asocierea SA&PE Construct (lider) - Tehnostrade - Euro Asfalt DOO - Spedition UMB a inceput executia forajelor geotehnice incluse in etapa de proiectare, precum si lucrarile specifice pentru descarcarea arheologica. Investigatiile geotehnice si arheologice se desfasoara, pentru inceput, in zona nodului rutier de la Lazarea - Ditrau, in judetul Harghita. Contractul de proiectare si executie are valoarea de 6,14 miliarde lei (circa 1,2 miliarde euro), fara TVA.
Lotul 2A Ditrau - Grinties reprezinta un proiect cu o complexitate tehnica ridicata, incluzand 19 tuneluri si 63 de poduri si viaducte, iar lungimea totala a lucrarilor de arta este de 21 kilometri, 57% din lungimea intregului lot.
Odata cu semnarea contractelor pentru constructia loturilor 1C Saratel - Joseni si Joseni - Ditrau, intreaga sectiune Saratel - Pipirig (116 km) are constructori, iar 2026 va fi anul proiectarii A8 montane.
![]() Studiul de fezabilitate a fost actualizat de Acciona
Studiul de fezabilitate al Autostrazii Targu Mures - Targu Neamt a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
|