Agenda Constructiilor
Joi, 14 August 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - MARISTAR COM gestioneaza proiecte de infrastructura rutiera de peste 1,2 miliarde lei
MARISTAR COM gestioneaza proiecte de infrastructura rutiera de peste 1,2 miliarde lei
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Ovidiu Stefanescu 14 Aug 2025 06:25
Compania Maristar Com, cu sediul in Titu (judetul Dambovita) se implica activ in dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, gestionand in prezent proiecte majore pe segmentul rutier, cu o valoare totala de peste 1,2 miliarde lei. Printre acestea se afla modernizarea DN7A, centura ocolitoare Pucioasa - Fieni si lucrari pe DN2-A2 si DN1A. In prima jumatate a anului 2025, activitatea societatii a fost stabila, iar perspectivele pentru perioada 2026-2030 indica o dezvoltare sustinuta, bazata pe investitii in digitalizare, extinderea capacitatii operationale si atragerea de proiecte cu finantare europeana. George Vlasie, directorul general al Maristar Com, estimeaza o stabilizare a cifrei de afaceri in 2025, cu desfasurarea pe santiere a etapelor tehnice conform graficelor de lucru. Printre principalele provocari identificate se numara lipsa fortei de munca specializate, termenele lungi de avizare si dificultatile in relocarea utilitatilor. In pofida dificultatilor si incertitudinilor din sectorul constructiilor, compania ramane concentrata pe eficienta, adaptabilitate si diversificarea portofoliului.

- La ce proiecte de infrastructura de transport lucrati in aceasta perioada si ce tipuri de servicii asigurati?
- In aceasta perioada, lucram la modernizarea DN7A, tronsonul Brezoi - Petrosani (zona Voineasa, judetele Valcea si Hunedoara). Contractul de executie de lucrari, semnat cu CNAIR - DRDP Craiova, in august 2024, vizeaza modernizarea a 23,4 km de drum national cu lucrari de refacere a carosabilului, consolidari, ziduri de sprijin, podete, realizarea a 5 poduri noi si reabilitarea altor 3 existente. Valoarea proiectului este de aproximativ 100 de milioane de lei (fara TVA), iar durata contractuala de executie este de 20 de luni.
Un alt proiect major la care participam vizeaza constructia centurii ocolitoare Pucioasa - Fieni (DN71, judetul Dambovita). Contractul de proiectare si executie a fost semnat in martie 2025 si avem ca parteneri asociere cu 62D Engineering, Transinzhiniryng si Automagistral-Pivden. In cadrul acestui proiect construim un drum expres cu 4 benzi, o lungime totala de 12,68 km, 4 noduri rutiere, 16 poduri/ pasaje, sisteme de iluminat, protectii de mediu si devieri de utilitati. Valoarea lucrarilor este de 686 milioane de lei (TVA inclus) si in acest moment suntem in etapa de proiectare. Proiectul va trebui realizat in 42 de luni (6 luni proiectare si 36 luni executie).
Mai lucram la modernizarea sector DN2-A2, Centura Bucuresti (zona Pantelimon - A2), in asociere cu Hydrostroy AD si Patstroy VDH. Drumul, cu o lungime de 11,5 km, include lucrari de largire la 4 benzi, modernizarea de pasaje, sisteme de drenaj, relocare retele, lucrari de siguranta rutiera. Valoarea proiectului este de 451 milioane de lei (fara TVA) si suntem in stadiul de proiectare, durata contractuala fiind prevazuta la 24 luni (6 luni proiectare si 18 luni executie).
Un alt proiect major la care lucram vizeaza largirea la 4 benzi a DN 1A, Chitila - Mogosoaia (judetul Ilfov). Contractul de proiectare si executie pentru tronsonul de 2,5 km are o valoare de 61,56 milioane de lei (fara TVA) si lucrarile se afla in executie, durata de implementare fiind de 12 luni (doua luni pentru proiectare si 10 pentru executie). 
In paralel, vizam extinderea participarii la proiecte strategice post-2027, in parteneriat cu autoritati publice si parteneri privati.

- Cum a evoluat activitatea companiei in prima jumatate a acestui an si ce estimari aveti pentru urmatoarele 6 luni si in perspectiva (2026-2030)?
- In 2024, activitatea companiei s-a mentinut intr-un interval estimat si echilibrat, corespunzator contractelor in derulare. Pentru 2025, este prognozata o crestere procentuala moderata a cifrei de afaceri, in acord cu extinderea portofoliului si ritmul actual al lucrarilor. In ceea ce priveste primul semestru din 2025, estimarile indica un nivel de activitate mai ridicat fata de aceeasi perioada din 2024, pe fondul progresului fizic in santiere si al etapelor tehnice parcurse conform graficelor de executie. Pentru semestrul al doilea, estimam o continuare a activitatii in aceeasi linie, cu desfasurarea etapelor tehnice conform graficelor de lucru. Pentru perioada 2026-2030 anticipam un nivel constant de activitate, consolidat prin investitii in tehnologii, digitalizare si extinderea capacitatii operationale, in paralel cu atragerea de noi proiecte finantate european sau prin surse alternative.
 
- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura in 2025 si cum credeti ca se va dezvolta infrastructura Romaniei pe termen scurt si mediu, avand in vedere reducerea cotei finantarilor europene (la 40% pentru proiectele din perioada 2021-2027), dar si disponibilitatile bugetare limitate?
- In 2025, investitiile in infrastructura vor continua, insa sub impactul reducerii finantarilor europene si al constrangerilor bugetare. Ritmul de dezvoltare va depinde de capacitatea institutionala de a prioritiza proiectele mature si de a asigura stabilitatea financiara a programelor in curs. Acoperirea necesarului de finantare poate fi sustinuta prin alocari nationale, fonduri locale, instrumente financiare complementare si o utilizare eficienta a resurselor disponibile prin programele operationale. In prezent, parteneriatele public-private sunt dificil de aplicat in proiecte de anvergura, in principal din cauza incertitudinilor legislative si a lipsei unui cadru predictibil. Printre blocajele curente se numara: durata ridicata a procedurilor de avizare si achizitie, dificultati in relocarea utilitatilor, volatilitatea costurilor de executie si capacitatea administrativa limitata.

- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent, in industria constructiilor?
- In prezent, principalele provocari din industrie vizeaza lipsa fortei de munca specializate, volatilitatea preturilor materialelor de constructii, termenele extinse pentru obtinerea avizelor si autorizatiilor, precum si dificultatile legate de relocarea retelelor de utilitati. La acestea se adauga presiunea pe termenele de executie si nevoia de adaptare constanta la cerintele tehnice si de mediu.

- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei?
- Directiile de actiune vizeaza consolidarea capacitatii operationale prin investitii in utilaje si echipamente, implementarea de solutii digitale pentru managementul proiectelor si eficientizarea proceselor interne. In paralel, acordam atentie formarii continue a personalului, prin parteneriate educationale si programe de specializare. Pe termen mediu, analizam oportunitati de extindere in sectoare complementare - lucrari edilitare, infrastructura industriala si dezvoltari integrate - in functie de evolutia pietei si cadrul investitional disponibil.
 
ALLBIMBIMTotalEnergieshilti
ROCKWOOL 196
Editia
IUNIE-IULIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 191 (Iunie-Iulie 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Ubitech
Arduro
concelex
EURO BUILD
KADRA
Daikin
SIGM
CDS
noark
GEWISS
BogArt
strabag nivel 1
ERBASU CONSTRUCT
CONCEPT STRUCTURE
ELECTROGRUP
TECNIC
MAKITA
AED
MCA
Acvatot 2019
quadratum
EDIT-Structural
theda mar
Eco Garden Construct
leviatan

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor